6/06/2013

maru and tenten (circle and dots)

I had been underglazing and overglazing my lidded jars today.
There are quite many but I just drew lines, circles and dots whatever I feel.


  
but you know what, 
I have no idea which ones have what pattern on them now...
because if you glaze underglazed piece, it becomes look like these.


  
See? You can find out when you unpack your kiln.

今日は、絵付けして、釉薬掛けをしてました。
深く考えすぎずに、ただただ線やまる、てんてんをひたすら描いていきました。
でも私、どの作品に何を描いたかほとんどわかりません、はい。
それは、絵付けの上から釉薬を掛けると、みんな真っ白になるんですよね~。  
窯出しの時に、「あ~」って思い出すっていうね 笑。

No comments:

Post a Comment