6/05/2013

good memories

I had spillage today, it was just a little one though.


and I remembered that I had big spillage in uni's plaster room
and the plaster splashed onto friends' clothes...a bitter memory haha.
   
The room is dusty and stuffy and people hate to work in there.  
but I spent most of the time in there to make moulds, 
lots of moulds from tiny tiny ones to big ones.

People would jokingly asked me 'Do you live here?' haha.
wow...loooooots of memories are coming back now...

I loved to be on the lath

I even made chisels myself

 I usually made some moulds at the same time

 石膏型を作ってる時に、「あ…石膏こぼれとる…」
なんか、これをきっかけに、大学の作業室でのことをいろいろ思い出して、
「なつかすぅい~」って。
埃っぽいし、空気が悪いもんで、
みんなそこで作業するのをめっちゃ嫌がってたけど、
私は大学でのほとんどの時間をその部屋で、石膏型を作って過ごしました。
mayumiはここに住んでんだよね~」とかからかわれながら 笑。
あ~思い出が走馬灯のように…(私、死ぬのかしら?)

No comments:

Post a Comment