10/31/2012

finally!!

 my new studio 

 my wedging table (board?)

and my lovely moulds

It's been two weeks since I'm back to Japan
and I've set up my own studio finally!
I went to see some potters in my town 
to ask them let me use their studios and kilns
  but things didn't go as I planed and expected.  
So then I decided to set up my own studio at my granny's house.
I auctioned off some stuff I need and I'll buy a second hand wheel.
I'm still coming and going between my studio and house 
many times in a day.
(thank god they are very close)
Oh well I'll settle down soon I hope.

日本に帰ってきてから、2週間が経ちました。
うちの町の陶芸家に、アトリエと窯を貸してもらえるように相談に行ったけど、
自分の思うようには行きませんでした。
 なので、今空き家になっているばあちゃんの家をかたずけて、
そこで作業できるようにしました。 
初スタジオです。本当は他のアーティスト達とシェアしたいけど
(一人やと寂しいし…)
そういう施設、地元には無いし…
ヤフオクで必要なもの(でも近所では売ってないもの)を競り落として、
ろくろも中古のを購入予定です。
毎日、「あ、あれ無いわ。あ、あれも必要やわ。」と、
家とスタジオを何回も往復して、なかなかおちつかないけど、
ま、なんとかなるわ。笑

No comments:

Post a Comment